ورود و عضویت
0
سبد خرید شما خالی است
×

دانلود رایگان مجموعه کتاب اسلام در یک نگاه

اسلام شناسی, تاریخ, علوم انسانی DGK 07 دی 1398
دانلود رایگان مجموعه کتاب اسلام در یک نگاه
دانلود رایگان مجموعه کتاب اسلام در یک نگاه

دانلود رایگان مجموعه کتاب اسلام در یک نگاه

یکی از موضوعاتی که خوب است در اطراف آن بحث و تحقیق شود مقایسه روش سیدالشهدا
با سایر ائمه اطهار است که در نظر بسیاری از مردم این طور است. روش امام حسین (ع)
با سایر ائمه اطهار مثل روش امام حسن(ع) و امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) و امام صادق(ع)
و سایر ائمه
و حتی روش امیرالمومنین(ع) متفاوت است و مثل این است که مکتب امام
حسین (ع)
مخصوص به خود اوست و هیچ یک از ائمه دیگر تابع این مکتب و این روشن نبوده‌اند
و از روش
و مکتب دیگری بوده اند و این خود به خود عقیده کور و اشکالی در دلها تولید
می‌کنند
و به علاوه ما باید بدانیم که در عمل چه نوع رفتار کنیم. تابع این مکتب باشیم
یا تابع آن مکتب.
برای اینکه موضوع بحث بهتر مشخص شود عرض می کنم روشی
که شیعه و ائمه
 دین آن را مشخص کرده‌اند و از علامات و مختصات شیعه
شناخته شده
موضوع «تقیه» است به طوری که کلمه «شیعه»
و«تقیه» مثل «حاتم» و «جود» لازم و ملزوم یکدیگر شناخته شده اند

 

دانلود رایگان مجموعه کتاب اسلام در یک نگاه

همه ائمه دین تقیه می کردند حالا چه طور شده که امام حسین علیه السلام در این میان تقیه نکرده و قیام نمود اگر تقیه حق است چرا امام حسین(ع) قیام کرد. حال آنکه موجبات تقیه کاملاً برای امام حسین علیه السلام فراهم بود و اگر تقیه حق نیست پس چرا سایر ائمه اطهار تقیه می کردند و به تقیه دستور می دادند. تقیه درست است

آیا اساسن تقیه  درست است و عقل و قرآن وقف می دهد؟
به علاوه، خود یک بحث اصولی است قطع نظر از اینکه روش ائمه با یکدیگر متفاوت و یا یکی است. فرض کنیم همه یک روش داشته اند و همه تقیه می کرده اند این خود یک بحث و اصولی است که از جنبه کلامی و اصولی می توان بحث کرد که اساسا تقیه میتواند حق باشید ؟

آیا با عقل و قرآن وفق می‌دهد و یا نمی دهد ؟

این موضوع هم باید گفته شود که هرچند معروف و مشهود است که تقیه از مختصات شیعه و غیر شیعه قائل به تغییر نیست ولی این شهرت اساسی ندارد . در غیر شیعه هم فقیه هست . این مسئله نیز مثل مسائل تحریف قرآن است که بعضی آن را از مختصات شیعه دانسته اند و حال آن که اگر عده‌ای از شیعه قائل به تحریف قرآن هستند از اهل سنت هم قائلند، عدد قائلین آنها کمتر از عدد قائلین شیعه نیست البته اگر همه علما سنی قائل به تحریف قرآن نیستند همه علمای شیعه نیز  قائل به تحریف تعریف قرآن نیستند این مطلب به عنوان یک مثال گفته شد …

 

 جهت دانلود اینجا کلیک کنید لینک کمکی

رمز فایل : www.dgknowledge.ir

DGK

سلام، سعید هستم. عاشق اینترنت، خلاقیت، نوآوری و دانش. با نوک انگشتانم میلیون ها دکمه را فشردم تا به تو برسم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی محتوای موجود در این سایت متعلق به گروه آموزشی دانش دیجیتال میباشد و هرگونه کپی برداری شامل پیگیری قانونی میباشد