کتاب شاخص ها و فرآیند ارزیابی علم و فناوری در تاریخ ۱۳۸۳ و پس از بررسی های
صورت گرفته توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید این کتابچه توسط
هیئت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی شورای عالی
انقلاب فرهنگی به تصویب و اجرا درآمد…

 

کتاب شاخص ها و فرآیند ارزیابی علم و فناوری

کتاب شاخص ها و فرآیند ارزیابی علم و فناوری توسط هیئت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی به منظور ارائه تصویری واقعی از وضعیت آموزش عالی کشور را بر روند تحولات و چالش های آن، وظیفه تدوین شاخص ها و ضوابط ارزیابی، بررسی و ارزیابی وضعیت علمی آموزشی و پژوهشی کشور در قالب گزارش های سالانه و هماهنگی و هدایت امر ارزیابی را بر عهده دارد.

در اجرای این وظیفه معاونت تعلیم و تربیت هیئت پس از انجام مطالعات
لازم مولفه‌های اصلی ارزیابی آموزشی عالی را تعیین کرده و با بهره گیری از
آرای صاحب نظران و مدیران ارشد آموزش عالی به تدوین ضوابط و شاخص
های ارزیابی آموزش عالی در دو سطح کلان و خرد میکنند…

 

هدف از ارزیابی کلان، بررسی و ارزیابی آموزش عالی در سطح ملی و فرا دانشگاهی است. این ارزیابی نهایتا روند آموزش عالی کشور را بر اساس شاخص های مزبور نمایان می سازد و موقعیت آن را در مقیاس بین‌المللی نشان می‌دهد. در ارزیابی خرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در مقایسه با یکدیگر مورد ارزیابی قرار می گیرند و رتبه بندی می شوند…

 

® همچنین شما عزیزان میتوانید کتابشاخص های ارزیابی آموزش عالی در ایران – ۱۳۸۳جهت تکمیل اطلاعات خود استفاده کنید


جهت دانلود این کتاب اینجا لینک کنید – ( لینک کمکی )

رمز فایل : www.dgknowledge.ir